Sosyal Medya

Genel

Yetişin, ey taife-i laicus! Eğitim, ‘varsayım’ temelinden kurtarılıyormuş!

‘Ateist’olduğunu söyleyen ve militer-kemalist kafalı bir ünlü profesör de, kısaca, ‘yaratıklar zaman içinde gelişip bünyevî değişikliklere uğradığı gibi, insan nesli de maymunların şekil değiştirmesiyle ortaya çıkmıştır.’ şeklinde özetlenebilecek olan ve 175 yıl öncelerde ing. araştırmacısı Charles Darwin tarafından ileri sürülen ‘Evrimteorisi’nin reddedilmesini,‘korkunç bir cehalet ve bilimdışılık’olarak niteliyor.



Selahaddın E. Çakırgil - STAR

 

EÄŸitim’de ‘Evrim teorisi’nin temel alınması ÅŸeklindeki materyalist-laik yaklaşımın terkedilmesi yönündeki eÄŸilim, ‘taife-i laicus’u epeyce celâllendirmiÅŸe benziyor.  

***

Teori / ‘theory’latin dillerinden bir kelime.. Nazariye ya da daha yeni deyimle, varsayım demek.. Nazariye veya teori’den, varsayımdan söz edilen yerde kesinlik yoktur, ihtimaller söz konusu olabilir ancak.. Ä°nsanların inanç, düşünce çerçeve ve kapasitelerine, müşahede ve idrak güçlerine veya bakış açılarına göre, tek bir konuda yığınla farklı anlayışları olabilir; durulan, bakılan yere göre farklı görüşler veya kanaatler serdedilebilir.

‘Ateist’olduÄŸunu söyleyen ve militer-kemalist kafalı bir ünlü profesör de, kısaca, yaratıklar zaman içinde geliÅŸip bünyevî deÄŸiÅŸikliklere uÄŸradığı gibi, insan nesli de maymunların ÅŸekil deÄŸiÅŸtirmesiyle ortaya çıkmıştır.’ ÅŸeklinde özetlenebilecek olan ve 175 yıl öncelerde ing. araÅŸtırmacısı Charles Darwin tarafından ileri sürülen ‘Evrimteorisi’nin reddedilmesini,‘korkunç bir cehalet ve bilimdışılıkolarak niteliyor.

Halbuki, o teori, adı üstünde bir nazariyedir, bir varsayımdır. Bir varsayımı, bilimin kesin ve deÄŸiÅŸmez bir temeli gibi saymanın ve sanmanın, ‘bilimsel düşünce’yle hiçbir ilgisi yoktur. Çünkü, tecrübî ilimler bir ÅŸekk’ten, bir şüpheden hareket eder, denemelere giriÅŸir ve elde edilen yeni tecrübî bulgu da ancak yanlışlanana kadar ‘bilimsel doÄŸru’ olarak kabul edilir.

***

Sözgelimi, 1905’lere kadar, ‘atom, maddenin parçalanamıyan en küçük parçası’sayılıyordu, fizikte.. O tarihlerde ise, yapılan araÅŸtırmalar sonunda, ‘maddenin aslında, enerjinin yoÄŸunlaÅŸmış ÅŸekli olduÄŸu ve atom’un, maddenin parçalanamıyan deÄŸil, parçalanabilir en küçük parçası sayılması gerektiÄŸi ve onun parçalanması halinde muazzam bir enerjinin serbest kalacağı’na dair yeni bir görüş ağırlık kazandı. Ama bu görüş de nihayet bir teori idi, varsayım idi. Ve ‘atom gerçeÄŸi’ ancak, 2. Dünya Savaşı’nın son demlerinde, AÄŸustos-1945 başında,  Japonya’nın HiroÅŸima veNagazaki ÅŸehirlerine atılan ilk atom bombalarının atılması ve korkunç bir enerji gücünün ortaya çıkması ve bir anda 300 bine yakın insanın kavrulması ve bu ÅŸehirlerin küllüğe dönüşmesiyle anlaşıldı.

Yani, artık atom’un, maddenin parçalanamaz en küçük parçası deÄŸil, ‘parçalanabilen en küçük parçası olduÄŸu’ ÅŸeklindeki nazariye, fizik ilminin bir gerçeÄŸi haline gelmiÅŸti.

***

Ä°mdiii. Darwin’in ‘Evrim Teorisi’ elbette basit bir iddia deÄŸil, bir takım benzerliklerden hareket ediyor, ama bir varsayımdan ibaret.. Hele de, ‘insanın maymundan insan ÅŸekline dönüşmüş olabileceÄŸi’ varsayımının tecrübe edilmiÅŸ bir gerçekliÄŸi yoktur.

Ve insan’a, hayatı, kainatı kavramasının temellerini, asırlardır, -deÄŸiÅŸen ve geliÅŸen teorilere göre deÄŸil-; deÄŸiÅŸmeyen, insanı sistemli bir ÅŸekilde düşündüren inançla, kalbî kabullerle öğreten, hele de özü itibariyle ‘ilahî vahye dayalı dinler’, bu varsayımların temel kabul edilemeyeceÄŸini bildirerek, varsayımların gerçek gibi dayatılmasına karşı çıkıyorlar. Materyalist-laik anlayışlar ise, ‘vahy-i ilahi’ inancına karşı çıkmak için bu gibi varsayımları gerçekmiÅŸ gibi dayatıyorlar. Kaldı ki, Müslümanlar ise, ilmî araÅŸtırmalara karşı çıkmayıp, varsayımların inancı bertaraf etmek için kullanılmasına karşı çıkıyorlar.

***

Prof. Aziz Sancar, ünlü bir kimya bilgini. Uluslararası üne sahib. Ä°ki hafta önce Bakû Ãœni’de bir konferans verdi. Konferans sonunda sorular geldi. Orada da,komünist dönemden kalma ve Ä°slam deyince dehÅŸete düşen bir zihniyet tahakkümünü her alanda sürdürüyor ya.. Çocuklar elbette etkileniyor bu gibi iddialardan.. Bir soru da ‘evrim teorisi’  konusunda gelince Prof. Sancar, ‘Ben Müslümanım, Müslüman olduÄŸumu her yerde söylüyorum. Müslümanlığımla övünüyorum. Türkiye'deki ‘evrim’ tartışmaları beni çok üzdü. Ben Allah'a inanıyorum. Ä°steyen de evrime inanır.’dedi.

***

Ãœnlü fizikçi Stepfen Hawking ise, önceleri tanrı inancını reddediyordu; ÅŸimdilerde ise, ‘Benim söylediklerim, ‘tanrının yokluÄŸu’ÅŸeklinde anlaşılmamalıdır’ demekte...

Ol hikâyet, kısaca budur.

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.